U click me, I'll click u.

current mood :

im walking in the rain. i find myself trying to wash away the pain.

Monday, August 31, 2009

keguguran...hurmmmm...


aku sangat bermasalah skank ni. aku telah mengalami masalah keguguran! sumpah sakit bile di fikirkan. yela sangat sakit hati bile tiap kali aku sikat rambut, rambut aku gugur bak dedaun nan layu di musim luruh!!

nasib aku kire agak baik sebab rambut aku nih tebal. so xde la rase sangat kehilangan. even aku cam selalu mer0yan lepas mandi dan sikat rambut! nak-nak lepas syampooo. mak aihh. 4x syampoo da b0ley wat rambut palsu satu!! arghhhh!


berikut adalah punca dan mitos rambut gugur yang aku dapat dari sebuah majalah. j0m selidik!



punca rambut gugurrrrrr.

genetik - aku s0wg je dlm family aku yg de pr0b neh!!
tekanan - tekan, tekan sampai padatttt. tensen haku.
diet yg teruk - diet pale h0tak ka0 bejamb0l! aku diet gle hape?
faktor hormon - nape xstabil ke? xkn tiap2 ari hormon aku xstabil?
pengambilan ubat2an yang menjejaskan pertumbuhan rambut - ubat pe? ubat perancang keluarga de effect ceni ke? lalalalalaaaaa~
masalah tempurung rambut - rambut pn ade tempurung ye?
putus haid - mak aihhh. putus haid? maknenye? ahh blurrrr.


mitos rambut gugurrrrrrrr.
kekerapan membasuh rambut - klu xbasuh rambut kelemumur menempel! lagi la menggugur!
kerap menyikat rambut - ahhh. memang. tiap kali sikat k0mpem berkepulkepul rambut aku jatuh. si0tttt. benci sikat!
mewarna dan kerinting rambut menyebabkan kehilangan rambut secara kekal - kekal? gle hape klu centu xde sape nk kaler rambut lagii.
kerap pakai tudung, t0pi n rambut palsu - org yg pakai tudung tu sume BOTAKK!!hahahahaaa.
kerap gunting rambut, rambut jadik nipisss - sape suh nipis kn rambut? mmg la jadik nipis ng0k tol!
tanda kuat berfikirrrr - eh? saintis dunia sume rambut panjang serabai saje? asal xbotak haa?



tolong la sesape bantu akuuuuuuuuuuuu~
melutut merayu aku xmo botakkkkkk!!!

6 pembebel berjaya:

imanalova said...

tapi macam lebat aje rambut bby..

atienalova said...

lebattt.
tp da agak menipis.
sbb byk gugurrrrrrr.

huwaaaa~

imanalova said...

ti botakkan
weeeeee~

atienalova said...

klu botak,
do u stil love me?
huhuhuh.

imanalova said...

yup..
klu botak ker..cacat ker still love sampai hujung nyawa..

atienalova said...

siap la abg klu xsampai hujung nyawa..
huhuh.