U click me, I'll click u.

current mood :

im walking in the rain. i find myself trying to wash away the pain.

Friday, February 6, 2009

sumpah aku tak tau ape motif ko buat camtu zet.

amaran. entri ini secebis cerita dalam hidupku. tidak mau tahu? jangan bace. kepada yang meluangkan masa membaca, terima kasih banyak2.

******************

lebih kurang 4 bulan yang lepas, maka terkantoilah perbuatan curang es bukan nama sebenar terhadap aku bersama senior kolej aku, zet bukan nama sebenar juga.

oleh kerana es memilih aku instead of zet, aku memilih untuk terus menjalin kasih dengannya. dan. oleh sebab aku rasa kesian, dan tahu zet tidak akan sesekali meninggalkan es, aku rela es menduakan aku.

es berjanji akan berlaku adil.

zet ialah awek es semasa aku baru kenal es. aku merampas tanpa tahu kewujudan zet itu. harap maklum.

hidup bermadu bukanlah semanis nama dan rasanya. seminggu bermadu, aku mengalami tekanan perasaan dan kerosakan hati yang maha dahsyat. hatiku sakit. curiga. buruk sangka. dengki. benci.

es cuba memenangi hatiku semula. kami menghabiskan masa bersama. makan. jalan-jalan. try to have fun.

wait a minute.

the love is gone.

aku tak hepi. aku menyampah. gurauan dan kata-kata mesra serta senyuman langsung tidak meninggalkan kesan padaku.

hatiku mati.

aku mahu bebas.

es marah. aku dituduh merelakan diri dimadukan hanya untuk mencari alasan. alasan supaya aku boleh meninggalkan dia. sumpah. aku ikhlas es.

es cakap, once i left, i'll never get back in. even as a friend.

what a shallow minded he can be.

terdapat sesi pergaduhan dalam proses perceraian.

pengunduran diri aku mewujudkan satu silaturrahim antara aku dan zet. persahabatan. melalui zet, aku dapat tahu zet mahu membalas dendam terhadap es. es telah menipu kami. aku tak kesah. aku tidak menghalang. sungguh itu yang aku mahu.

setelah sebulan, zet mengaku dia dan es sudah tidak ada apa2. hanya kawan. aku pelik.

once you leave, you cant turn back.

kengkadang es ym aku. "sarangei". kengkadang aku msg es. "life wasnt easy without you". aku yakin zet tidak tahu. tapi cepat2 aku sedar. i wont let myself into trouble anymore. i wont let someone hurt my feeling. its already fragile.

its over. lamae2 es hilang dari hidup aku.

thought its really over. guess its not.

aku pelik dengan statement zet. kononnya dia dan es sudah putus. aku tak kesah sangat pasal diorang. ive move on. tapi aku betul pelik. hampir tiap2 ari aku nampak diorang berdua. member es pun cakap they're still together. tapi asal zet tak mau mengaku? malu? sudah jilat balik ludah kamu? atau just nak tunggu aku tersilap cakap yang aku still dengan es? begitu?

aku bagaimanapun hargai persahabatan antara aku dan zet. aku kongsi hampir semua dengannya. maksud aku, perasaan aku. aku beritahu dia tentang hidup aku. lega aku ada bahu untuk menangis. tentang zet dan es, aku tidak kesah jika zet pilih untuk setia. aku tumpang hepi.

panas ku rasakan berpanjangan, rupanya hujan di tengahari.

zet bukanlah seikhlas yang aku sangka. rupanya selama ini zet tipu aku. niatnya satu, mau lihat aku sengsara. kerana aku telah merampas haknya.

im hepi when other people hurt.

aku tau kata2 itu ditujukan buatku. am i hurt? dear, u have to try harder-lah. ape yang ko buat, langsung tidak meninggalkan kudis.

aku kesian tengok ko. mesti ko terseksa sebab berdendam dengan aku kan?

buat es: when i say sorry, i mean it. tapi bukan bermakna aku mau ko disisi. tapi kerana aku ingin betol2 bebas. jangan berkelakuan seperti budak hingusan lagi. ko da layak jadi bapak budak da pon.

buat zet: aku mintak maaf sebab dah rampas hak ko. moga dia memilih ko kerana sayang, bukan kerana ko adalah pilihan terakhir. btw, i lied you nothing.

buat es dan zet: grow up please. may you happy always.



im not gonna make someone as my priority,
when im just an option.



***********************


kalau korang jadi aku, ape korang rase?

4 pembebel berjaya:

SembilanPuluh said...

akan rasa pelik..
pelik kerana mcm mana blh sanggup bermadu..

crescent said...

akan rasa siot..
nyampah..
bangang..
haha

amer|zhafran said...

lau tok laa...

tok ajok gocoh doh..

hahahhaa....

padan muka zet n es...

idup atien...

hehehe..

atienalova said...

s90: kunon sbb syg. ahahahahaaaaa~ vodo kn?

crescent: eh.sabo2.hihii. die lak yg emo. wekwek!

amerzhafran: ewah2. gocoh jah reti dih?