U click me, I'll click u.

current mood :

im walking in the rain. i find myself trying to wash away the pain.

Wednesday, January 7, 2009

talam dua muka VS batu api

korang tau tak talam dua muka tu ape? tak tau? macam ni murid-murid, talam dua muka itu adalah sejenis benda yang sama ibu tapi lain bapak dengan benda bernama kalam. korang tak tau kalam itu ape? ape ke bengap korang ni? kalam pun tak tau? ish! pegi sekolah tadika balik! syuh! syuh! ahahahaaa.

aku siyes tak suke member dengan orang yang jenis talam dua muka ni. kat depan, baik je. tapi kat belakang buat muke, kutuk-kutuk. selalunya kaum hawa la yang ramai perangai macam ni. bagi aku, mereka ni tak matang. aku sebagai kaum hawa, malu dengan perangai budak-budak hingusan ni. kaum laki ade ke perangai camni? aku tak sure lak.

bagi aku, member tu gol0ngan paling penting dalam hidup aku selepas family. eceh. tapi betul wo0o. aku sanggup turun padang kalau member aku susah. kalau diorang senang, aku turun laut lak. tapi kalau padang tu lecak, aku surrender ah. aku bukan kerbau nak main lumpur.

nah. berbalik terbalik soal member tadi, aku betul tak suka kalau orang pura-pura baik depan sum0ne, semata-mata nak jaga hati. memangla bagus. tapi macam tak best la kan? kat depan semua betul. tapi lepas tu bila dia paling aje nak blah, mulot terus becok nak mengumpat. baik perangai? kengkadang orang tu tak sampai 3 tapak, da bebakul sumpah seranah yang die dapat. sedih aku. kalau kutuk kat belakang aku tak ape. aku tak kesah. tapi kalau aku dengar, ish, boleh benanah telinga aku ni. tak suke! tak suke! tak suke!

dan. nak dijadikan citer, satu hari tu tejadi la salah paham antara si p0lan dan si p0lan. salah paham kecik je pun. si p0lan A cakap camtu kat aku. si p0lan B cakap lain lak ngan aku. kalau cakap benda yang bagus, xpe. ni cakap semua benda yang die rase tak puas hati. hello. tak ade manusia yang sempurna. kalau btol la die tu annoying sangat, kalau btolla engkau, engkau, dan engkau tak suke die, tolonglah jangan involve ngan die sangat. dapat dosa free je ngumpat-ngumpat, kutuk-kutuk orang ni. macam aku ni, kalau aku tak suke dan xnak buat, macam-macam alasan aku kasik. aku buat sampai orang tau aku taknak, aku tak suka. dan kalau aku tak suke sumone, aku cakap depan-depan. mamp0s la nak terasa ati ngan aku, janji aku cakap ape yang aku rase. kirenya aku ni bukan hipokrit la. hahahaa. bagi aku kalau dah tau tak suka, jangan la involve, awal-awal lagi jangan rapat. memangla awal-awal tu die akan terasa, tapi at least takde la dosa cakap-cakap kat belakang tu kan. aku tak paham betul cara diorang ni.

huh. antara talam dua muka ni, wujud la pulak manusia yang jenis batu api. suka merosakkan lagi keadaan yang sudah sedia g0yah. eceh. menyampah betol aku ngan orang-orang camni. sorang batu api, sorang talam bermuka-muka. ha. bagus la sangat.

aku tau aku ni takde la baik sangat. aku ni memang tak layak la nak cter pasal dosa ngan pahala ni, tapi bukankah menjadi tanggungjawab setiap insan untuk saling menegur dan mengingatkan? chewah!


3 pembebel berjaya:

amer|zhafran said...

guano nih???

gocoh lalu...

hehehe...

lalala...

hehehe

nite..

::ThisIsNotMe:: said...

puas hati I bace pos nie...

tapi mmg ada boyz yg kuat ngutok gak...

then, si pengumpat dan batu api ni sampi skang dierang x sedar ngan perbuatan dierang 2....

biler kiter tgor dpan2 die kate kiter nyebok lak...

pesanan buat gossip gurlzss:
helo gossip gurlzzz, jgn ckp blakng la, sbb bende 2 x kan setel, kalo x puas hati face 2 face la...
tapi dierang silap biler kite face 2 face pandai lak si batu api ni wat citer kate kiter ni suke wat kecoh...(selalunye mcm 2 la)

helo, "batu api" U ni cerdik sgt la sbb pandai sgt nilai member dan U x membantu langsung menyelesaikan masalah ni....

atienalova said...

amer zhafran : ni batu api nih. ahahahaaa.

naili : betul. c0nclusi0nnye, bek kita wat keje kite. xyah amek p0rt pasal 0wg len kan? huhuh. tapi xb0ley jugak. pr0b xkan selesai..