U click me, I'll click u.

current mood :

im walking in the rain. i find myself trying to wash away the pain.

Saturday, January 3, 2009

tunang. nikah. kahwin. wali. suami. isteri.


sudah bersediakah aku untuk berkahwin? mendirikan rumahtangga? berkongsi hidup dan matiku bersama seorang lelaki bernama suami? mempunyai anak2 sebagai pelengkap hidup kami? wah.

ritu ckp xm0 de seri0us relati0nship. tp tetibe intro ckp sal kawen lak. pe kes? haih. ini bukan kehendak ku. mungkin aku mmg ditakdirkan begini. kawen dgn pilihan keluarga. pilihan keluarga? still adekah perkahwinan yg diatur di zaman ini? hakikatnye inilah yang akan berlaku. diulangi AKAN berlaku. belum berlaku lagi ok.

alkisahnye, mak sedare aku ni seb0k suh aku kawen. seb0k suh aku kenal2 ngn kenalan die. macam2 die puji kenalan die tu. ensem lah. inc0me bag0s lah. baek hati budi lah. pendek kate sume yang bek2. name pn puji kan? huh. yang paling xley bla ble die cakap mamat tuh matang. memang la matang. teng0k lak umur die brape. beza 13 taw0n ngan aku k0wt! bapak sedare aku yang paling bungsu pun lagi mude dari die. echeh. da layak jadik bapak budak da p0wn.klu tak matang lagi aku tak tau ah cane.

mak sedare aku neh cakap, mamat tuh dulu2 nyer xpenah pk sal nak carik girlfriend. sik nampak duit jew. duit. duit. duit. tu pasal die membujang sampai skank. huh. mesti mate duitan neh. hahahaa. tapi pk logik ah kan. even klu bz carik duit pn, klu ensem, k0mpem ramai yang sangkut. xyah seb0k pk nk carik kn? mesti ade je p0mpuan yang menempel. s0, adakah mamat neh bt0l2 ensem? atau hanya indah khabar dari rupa? mak sedare aku ni bukan ley caye ngat. sume laki die cakap ensem. asal laki tuh bek ngan die. haih. lebih sudu dari kuah.

pada aku, ensem x ensem belakang kire. yeah aku ngaku memang aku pentingkan rupe paras. first impressi0n tu penting k0wt. dari mate tuw0n ke hati. da klu mate xsuke, hati susah la sket nak jatuh chenta. kan? k0wang xyah p0yo ah nak cakap k0wang x teng0k paras rupe. itu nature ok. klu paras rupe je yang santek, tapi perangai cam penghuni tetap neraka tuh, xde gune gak kan? klu rupe paras xsantek tapi bek hati, yang tu laaagi bek. kan? kan? sekejap aku gune rupe paras, sekejap paras rupe. mane satu yang bt0l neh? lalalalaaaa.

aku sebenarnya amatlah tidak yakin bahawa aku sudah bersedia untuk semua ini. selain aku ni sudahlah amat gatal ingin menamatkan zaman bujang, aku tidak ada reas0n laen yang lagi kukuh untuk berbuat sedemikian. sumpah aku tidak pandai masak. aku tau, umur macam aku neh sepatutnya sudah pandai menguruskan rumahtangga. tapi aku sebaliknya. teruk kan aku? tapi tak adil tau klu cakap p0mpuan yang xreti masak tu teruk. mesti ade sebab mengape p0mpuan zaman sekarang, cam aku ni, xreti masak. antaranya tidak sempat belajar memasak sebab dari kecil tidak digalakkan keluarga sebaliknya di suruh menumpukan perhatian pada pelajaran saja. klu macam mak aku neh, die cukup lah tak suke klu aku kat dapur time die masak. menyemak je die cakap. susah die nak begerak. melambatkan kerje die je nanti. maklumlah dapur umah aku tuh tecik aje. setelah tinggal di asrama, peluang pulang ke rumah terhad dan tidak sempat turun ke dapur membantu ibu. selepas zaman belajar, zaman bekerjaya lak. abes, ble nak blaja masak weh? huh. lu pk la sendrik.

papepun, aku d0akan yang terbaek buat diriku. m0ga hidupku diberkati. chewah!

2 pembebel berjaya:

amer|zhafran said...

hahahahahaha...

kawin..kawin..kawin..kawin..

jom kawin??

zzzzzzz

atienalova said...

cepat aje klu cter pasal kawin..
yek?
huhuh.