U click me, I'll click u.

current mood :

im walking in the rain. i find myself trying to wash away the pain.

Thursday, March 29, 2012

Mikhaiel dan stereng kete.

Alhamdulillah. Di saat umur Alie Mikhaiel yang bakal mencecah setahun dalam mase beberapa hari ni, aku masih lagi menyusukan dia dengan susu badan. Sungguh, aku tak sangka aku dapat bertahan sampai sekarang. Akan aku bertahan selagi mampu.


Walaupun ade suara suara lantang yang tak pernah penat memekak suruh aku suapkan susu botol kat anak aku, aku tak peduli. Alasan alasan yang macam hampesss seperti, "nanti susah nak tinggal pegi belajar.." , "anak kurus tak cukup susu.." , "nanti lepas behenti tetet budak takmo minum susu... " dan banyakkkkkk lagi alasannye, buat aku rase menyampah sangat sangat.


Eh makcik tua ni. Ini anak aku. Bukan anak ko. Lantak aku laaaaa nak kasik minum ape ponnnn. Lagi satu, Tuhan dah anugerah air tetet untuk ko suapkann anak ko, lagi tak reti nak guna sebaik mungkin? Air tetet ni kan rezeki untuk anak ko. Ish tak paham aku.


Okay. Okay. Tetibe teremosi di situ. Maap lah ye. Tetibe tekeluar tetet pulak. Hahahahaaa. Ni blog seorang ibu. Tak de lah pelik sangat kalau tetibe teropen sikit. Tak suke kalu, boleh tekan keluar buttok, wokehhh?


Sebenarnye aku nak citer pasal perangai comel dat tecik ni. Alkisahnye, dak tecik ni suka sangat pegang stereng kete dan belagak macam tengah drive. Aku yakin, ramai ibu yang mengalami masalah macam ni. Ye. Ini masalah. Satu masalah yang besar. Mane tak besarnye. Tiap kali aku nak keluar, mesti begelut dengan dak tecik ni. Aku nak drive, die pon nak drive. Bersilat lah kami dalam kete. Huhuh. Bukan aku tak letak dak tecik kat sebelah. Dah letak. Siap kasik samsung tab pasang angry bird, kasik bola tecik, kasik air, kasik macam macam, umpan suh duk diam. Tapi idok lah jugak dak tecik ni nak duk diam. Kengkadang aje bleh duk sebelah baikbaik. Jarang jarang. Tapi most of the times, dak tecik merangkap mai kat aku. Puas aku tangan tangan kan. Pukul pukul manje kat kaki. Kat lengan. Tapi bila die buat drama air mata, haruslah aku tak dapat nak buat tak tau. Harus lah aku ambik dak tecik letak atas riba.


Saat paling haru bile dak tecik nak mentetet tatkala aku tengah drive. Mak aihhh! Huru hara dalam kete. Nasib baik lah dak tecik ni takde perangai nak selak biar nmpak duadua, macam anak blogger femes tuuuu. Hahahahaaa. But then, still malu kot. Sebab kete tinted lite lite aje. Biaselah kan, kete parent. Ahh kalau kete aku, kompem tinted gelap gulita. Huhuhuuuu. Paling huru hara kalau sambil mentetet, kaki letak atas stereng. Bagus bagus. Multitasking, macam ibu. Ibu pulak, sambil mentetet sambil drive. Memang bagus. Bhahahahaaa.


Ade lah jugak suara suara yang mensuggest aku suh beli car seat. Yelah senang nak keluar letak dak tecik dalam tu, pakai seat belt, pastu jalannnn. Niat hati memang nak beli. Memang ade hati nak beli. Dah banyak kali ushar ushar kat kedai. Tapi kami selalu tunda, sampai sekarang. Hahahaaa. Bukan hape. Aku rase membazir beli tu. Mahal kot. Lebih baik aku beli baju dak tecik, pampers ke. Heheheheee.


Dah tu kau lagi suka drive dalam keadaan bahaye? Memang ponnnnn. Aku suka ajar anak aku drive. Tecik tecik dah pandai tak macam anak koooo. Huhuhuh.


Hotakkau! Sape suke bahaye bahaye nih kan? Lagi lagi kalau kat sekeliling dak tecik. Tapi nak buat camno. Dah mende tu mahai. Tak mampu aku ni haaaa. Miskin kayekan. Bukan macam kau. Laki kau cop duit. Laki aku ni berhempas pulas tau siang malam cari duit. Kesian dia. So, daripada membazir beli car seat tu, baik kitorang simpan duit buat pegi haji. Lagi bagusss. Tak gitu? Heheheheeeee.


Aku rase teringin sangat nak beli kete untuk dak tecik. Tapi cancel lah. Mahal lah anak. Nanti kite pi kbmall, ibu sewa kete yang 4hengget satu jam tuh okay? Mase tu kau pulas la stereng tu puaspuas. Dah penat pulas kite balik. Hahahaaa.


Ok bai.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 pembebel berjaya:

Naquiah Umairah said...

makcik2 yg mengata sbb u masih kasi breast feeding tu sebenarnye jeles.. jeles sbb diorg kasi ank diorg susu lembu je, tp u kasi susu gantung.. :D

sepatutnya diorg follow la u.. ini x.. masa nk mengumpat, nk mencaci, nk mnjaga tepi kain org mmg banyak, tp masa nk kasi ank minum susu yg dah di cptakan khas utk diorg tu xda masa pulak.. hahaha.. klaka diorg tu.. keep it up dear..

btw, mmg budak2 suka gila dgn stering kot.. ank2 sedara i suma mcm tu.. penat layan..